Письменницький літопис. Андрій Боголюбський – “святий” москвинської церкви. Як адекватна людина може йти до такої церкви. Що треба, ще написати, щоб українці перестали бігати до москвинської церкви?

З превеликим подивом дізнався, що 17 липня русская православная церковь вшановує Андрія Боголюбського, якого, виявляється, канонізувала ще у 1751 році яко благовірного. Не хреновенький, треба відзначити з нього благовірний. Не вбий, не вкрали, шануй батька і матір та інші заповіді – це точно не про нього. Розоривши у 1169 році Київ (за 70 років до Батия), банда Боголюбського принагідно попалила церкви і монастирі разом з ченцями. Як вельми побожний чоловік, князь вкрав образ Вишгородської Богородиці, який московити називають Владімірской Богоматєрью і пошановують як найбільшу святиню. Матір і чотирьох братів він вигнав зі своїх володінь під три чорти, тож вони змушені були шукати притулку аж у Візантії. Товкло Боголюбським несамовито. Хтозна скільки церков ще би зруйнував цей владіміро-суздальскій вітязь, якби у 1170 році йому не вставив пропиздона тоді ще тільки 18-річний новгородський князь Роман Мстиславович. Так, саме той, хто став засновником славної галицько-волинської династії Романовичів. Але тільки-но залищавши рани, Боголюбський знову поліз на цивілізовані землі і знову взяв в облогу Вишгород, де правив Мстислав Ростиславович. Однак останній виявився хитрішим і послав по допомогу. Полки з Волині і Галича під орудою луцького князя Ярослава Ізяславовича вже підходили до Вишгорода, як Мстислав зробив бойову вилазку, в результаті якої Боголюбський зі своїми бєрєндєями почав утікать. Кого наздоганяли підоспілі волиняни з галичанами, тим коїли дуже боляче. Після розгрому Андрій геть втратив авторитет і його всі почали мати за хуйла. Наступного 1174 року у резиденції в Боголюбово його закатрупили тамтешні бояри, перед тим добряче помордувавши (на малюнку XV ст. зображено відрубування княжої руки ). Князя настільки в ніщо не ставили, що ховав його єдиний слуга. Решту соотєчєсивєніків, скориставшись тимчасовим безладдям, зайнялися взаємними грабежами та п’яними розбоями. Мученицька смерть – власне єдине чим Боголюбський міг би привернути увагу попів до своєї пацаватої персони. І привернув. Хоча, в принципі, може він і справді благовірний на тлі, приміром, їхнього улюбленого святого Васілія Блаженного, відомого киданням гімна в людей і біганням голим і обісраним за московськими баришнями. Зрештою, хай собі хоч Чикатила канонізовують. Просто як адекватна людина може йти до такої церкви. Роман Онишкевич

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на telegram
Telegram

Вам також может сподобатися: